Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

CAUSES OF CONTACT WEAR FAULTS

Abstract

The author analyzes rail imperfections, proposes its classification, and describes the results of researches and comparative studies on deformations caused by contact wearing at different track sections operated under variable conditions. The article contains recommendations based on revealed situation.

About the Author

E. A. Kremnev
Moscow State University of Railway Engineering (Nizhny Novgorod branch).
Russian Federation
Ph.D. student


References

1. Нормативно-техническая документация дефектов рельсов НТД/ЦП 93.– М.: Транспорт, 1993 г.

2. Иванов П.С., Малов Е.В., Кулёмин В.Н. Усталостное разрушение рельсов бесстыкового пути//Путь и путевое хозяйство.– 1998.–№ 3.

3. Grassie S.L. Проблема излома рельсов//Железные дороги мира. – 2001.– № 1.

4. Иванов П.С., Малов Е.В., Кулёмин В.Н. Усталостное разрушение рельсов бесстыкового пути//Путь и путевое хозяйство.– 1998.–№ 2.

5. Иванов П.С. Кинетика усталостного разрушения рельсовых плетей железнодорожного пути по дефектам в подошве рельса. – Н. Новгород, 2009.


Review

For citations:


Kremnev E.A. CAUSES OF CONTACT WEAR FAULTS. World of Transport and Transportation. 2012;(2):62-65. (In Russ.)

Views: 192


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)