Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

TRIBOTECHNICAL AND VIBROACOUSTIC CHARACTERISTICS OF THE BRAKING SYSTEM

Abstract

The atoms of foreign, alloying elements of the wheel and of the brake block participate in segregation processes caused by loading and temperature during transport vehicles’ operation. The author publishes the results of pilot researches on vibroacoustic characteristics of the brake system using respectively composite and cast-iron brake blocks.

About the Author

I. V. Kolesnikov
Rostov-on-Don State University of Railway Engineering
Russian Federation
Ph.D. (Tech), pro-rector


References

1. Генкин С.М. Нагрев и износ колесной стали при трении по композиционным материалам//Вестник ВНИИЖТ.– 1969.– № 4.

2. Задорожный А.И., Колесников И.В. Аналитический расчет радиального температурного поля во фрагменте пакетного многодискового тормоза// Вестник РГУПС.– 2011.– № 4.

3. Эйлерс Х.Р. и др. Потенциал и пределы возможностей колодочного тормоза//Железные дороги мира.– 2004.– № 4.

4. Чукарин А.Н. Исследование шума подшипников редуктора токарно-револьверного станка модели 1 Н318//Металлорежущие станки: Сб. статей – Ростов-н/Д., 1981.


Review

For citations:


Kolesnikov I.V. TRIBOTECHNICAL AND VIBROACOUSTIC CHARACTERISTICS OF THE BRAKING SYSTEM. World of Transport and Transportation. 2012;(2):50-55. (In Russ.)

Views: 167


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)