Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

COMPUTATION OF POWER LOSSES DUE TO SPEED RESTRICTIONS

Abstract

The system of rate setting and accounting of electric power consumption is of greatimportance for power saving in electric train traction. But the author argues that this system should be supplemented with method of calculation and statistic estimation of power losses caused by fixed speed limits.

About the Author

S. S. Borisenkov
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
Ph.D. student


References

1. Явриянц К.В. Возможность снижения топливно-энергетических затрат на тягу поездов//Железнодорожный транспорт. – 2011.– № 2.

2. Инструкция ЦТД-26, ОАО «РЖД», 2005.

3. Осипов С. Н., Осипов С. С., Феоктистов В.П. Теория электрической тяги. – М., 2006.

4. Правила тяговых расчетов. – М., 1985.

5. Ерофеев Е.В. Принципы построения систем автоведения поездов метрополитена и пассажирских поездов при электрической тяге/Дис… док. техн. наук.– М., 1985.

6. Иньков Ю. М., Жуликов В. Н., Козлов Л. Г. Электроподвижной состав с электрическим торможением.– М., 2008.


Review

For citations:


Borisenkov S.S. COMPUTATION OF POWER LOSSES DUE TO SPEED RESTRICTIONS. World of Transport and Transportation. 2012;(1):72-76. (In Russ.)

Views: 174


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)