Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

STATIONARY HEAT-AND-POWER MACHINERY FOR RAILWAYS

Abstract

The authors study modern conditions of railway stationary heat-and-power machinery, problems of power auditing and application by railway enterprises of own sources of power generation, and assess outlook for these processes.

About the Authors

B. N. Minaev
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
D.Sc. (Tech), professor, head of the department of heat-and-power engineering of railways


A. V. Kostin
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
Ph.D. (Tech), associate professor


References

1. Анализ использования топливно-энергетических ресурсов в холдинге «РЖД» за 2010 год/ Управление планирования и нормирования материально-технических ресурсов.

2. Распоряжение ОАО «РЖД» от 15 декабря 2011 г. № 2718 р «Энергетическая стратегия холдинга «Российские железные дороги» на период до 2015 года и перспективу до 2030 года».

3. Малахов В.А. Оценка экономической эффективности внедрения энергосберегающих технологий в сфере теплоснабжения//Теплоэнергетика.– 2012.– № 3.

4. Распоряжение ОАО «РЖД» от 13 февраля 2009 г. № 293 р «Экологическая стратегия ОАО «РЖД» на период до 2015 г. и перспективу до 2030 г.».

5. Батенин В.М., Зейгарник Ю.В., Масленников В.М. О стратегии развития энергетики России (10 лет спустя)//Теплоэнергетика.– 2012.– № 4


Review

For citations:


Minaev B.N., Kostin A.V. STATIONARY HEAT-AND-POWER MACHINERY FOR RAILWAYS. World of Transport and Transportation. 2012;(5):28-37. (In Russ.)

Views: 201


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)