Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

ANALYSIS OF CONTRAVENTIONS TO TRANSPORTATION PROCESSES AND TRANSPORTATION QUALITY MANAGEMENT

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2018-16-2-15

Abstract

For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version). ABSTRACT The article outlines the main provisions of the methodology for analyzing the quality of transport services provided in the process of freight rail transportation. The methodology assumes the analysis in a fully automated way in the EASAPR SFTO system in interaction with adjacent corporate systems for all types of violations of transportation processes, both at the time of their detection, and regardless of the subsequent filing of claims. The result is a clarification of the effect of various factors and operating factors on the overall financial risks of JSC Russian Railways particularly in case of customers’ claims. The methodology is aimed at improving the quality of freight transportation, development of client focused operations and improvement of the image of JSC Russian Railways. Keywords: railway, cargo transportation, quality management, violation analysis, methodology, corporate systems.

About the Author

V. E. Nutovich
Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


References

1. ГОСТ Р 51005-96. Услуги транспортные. Грузовые перевозки. Номенклатура показателей качества. [Электронный ресурс]: http://docs.cntd.ru/ document/1200006075. Доступ 18.03.2018.

2. Система управления качеством на зарубежных железных дорогах, Евразия Вести, 2007 г. [Электронный ресурс]: http://www.eav.ru/publ1.php?publid=2007- 05a15. Доступ 18.03.2018.

3. ГОСТ ISO 9000-2011. Системы менеджмента качества. Основные положения и словарь. [Электронный ресурс]: http://docs.cntd.ru/document/gostiso-9000- 2011. Доступ 18.03.2018.

4. Концепция клиентоориентированности холдинга «РЖД» в области грузовых перевозок. Утверждена распоряжением ОАО «РЖД» от 07.12.2016 г. № 2487р.

5. Политика клиентоориентированности холдинга «РЖД» в области грузовых перевозок. Утверждена распоряжением ОАО «РЖД» от 26.07.2016 г. № 1489р.

6. Стандарт обслуживания клиентов в Центре фирменного транспортного обслуживания. Утвержден распоряжением ОАО «РЖД» от 30.12.2011 г. № 2873р.

7. Стандарт по качеству ОАО «РЖД». Введён в действие распоряжением ОАО «РЖД» от 27.11.2008 г. № 2530р.

8. Стратегия управления качеством в холдинге «Российские железные дороги». Утверждена распоряжением ОАО «РЖД» от 16.03.2016 г.

9. Методика факторного анализа качества грузовых перевозок с учётом результатов претензионной работы. Утверждена распоряжением ОАО «РЖД» от 30.11.2017 г. № 2597/р.

10. Федеральный закон «Устав железнодорожного транспорта Российской Федерации», № 18-ФЗ, редакция от 18.07.2017 г.

11. Нутович В.Е. Информационные технологии грузовой и коммерческой работы: Учеб. пособие. - М.: МИИТ, 2012. - 67 с.


Review

For citations:


Nutovich V.E. ANALYSIS OF CONTRAVENTIONS TO TRANSPORTATION PROCESSES AND TRANSPORTATION QUALITY MANAGEMENT. World of Transport and Transportation. 2018;16(2):156-165. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2018-16-2-15

Views: 270


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)