Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

OPTIMIZATION OF BRIDGE TRANSITION ZONES ON HIGH-SPEED RAILWAYS

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-5-5

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT The author studies issues of track service life and rail profile stability on bridges and bridge approaches, as well as safety issues on these sections at train speeds of up to 400 km/h. The optimal control theory of dynamic processes in the bridge-track-vehicle system makes it possible to synthesize structures that exert comparatively uniform impact on the sleepers (or other rail supports) in the bridge zone while maintaining the loads on the ballast closest to their design values. Optimal designs ensure a sufficient force of the wheel-rail contact thus substantially improving traffic safety. Keywords: railway bridge, train-bridge interaction, HSR, traffic safety, track stability.

About the Author

V. Yu. Polyakov
Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Клинов С. И., Поляков В. Ю. Методика и результаты определения потайных неровностей пути на подходах к искусственным сооружениям // Межвуз.сб.науч.трудов. - Вып.759. - М.: МИИТ, 1984. - С.70-76.

2. Поляков В. Ю. Воздействие на путь подвижного состава в зоне моста на ВСМ // Путь и путевое хозяйство. - 2014. - № 10. - С.24-27.

3. Гасанов А. И. Расчёт железобетонной шпалы при учете осадочности основания // Труды МИИТ. - Вып.901. - М., 1996. - С.47-49.

4. Поляков В. Ю. Взаимодействие подвижного состава с элементами мостового перехода при высокоскоростном движении / Дис… док.техн.наук. - М., 1994. - 395 с.

5. Поляков В. Ю. Численное моделирование взаимодействия подвижного состава с мостовыми конструкциями при высокоскоростном движении // Строительная механика и расчёт сооружений. - 2016. - № 2. - С. 54-60.

6. Поляков В. Ю. Синтез оптимальных пролетных строений для высокоскоростной магистрали // Строительная механика и расчёт сооружений. - 2016. - № 3. - С. 35-42.

7. Вериго М. Ф., Коган А. Я. Взаимодействие пути и подвижного состава. - М.: Транспорт, 1986. - 559 с.

8. Поляков В. Ю. Безопасность при высоких скоростях на мосту// Мир транспорта. - 2014. - № 6. - С. 182- 188.

9. Wanming Zhai et all.Experimental investigation into ground vibrations induced by very high speed trains on a non-ballasted track, Soil Dynamics and Earthquake Engineering, 72 (2015), p.24-36.


Review

For citations:


Polyakov V.Yu. OPTIMIZATION OF BRIDGE TRANSITION ZONES ON HIGH-SPEED RAILWAYS. World of Transport and Transportation. 2017;15(5):54-67. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-5-5

Views: 298


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)