DETERMINING PARAMETERS OF SCHEDULED MAINTENANCE WORKINTERVALS WITHIN THE ASSESSMENT OF FUTURE TRANSPORTATION CAPACITY
Abstract
The article contains a description of the simulation method, required for a quantitative study of modernization stages and repairs of the railway infrastructure. Its use is particularly important in the development of growing traffic volumes with the expectation of long-term perspective and subject of lengthy work-intervals (breaks in traffic for maintenance works), reducing the capacity of lines operated.
About the Authors
I. M. KokurinRussian Federation
D. Sc. (Eng.), professor, chief researcher
D. V. Kattsyn
Russian Federation
Ph.D.(Eng.), advisor to the first vice president
V. S. Timchenko
Russian Federation
junior researcher
References
1. Белый О. В. Инновационные проблемы развития транспорта // Бюллетень объединенного ученого совета ОАО «РЖД». – 2010. – № 4. – С. 97–100. Belyj, O. V. Innovative problems of transport development [Innovatsionnye problemy razvitiya transporta]. Bulletin of the Joint Scientific Council of JSC «Russian Railways», 2010, Iss. 4, pp. 97–100.
2. Инструкция о порядке предоставления «окон» для ремонтных и строительно-монтажных работ на железных дорогах Российской Федерации. Утв. МПС РФ 16.11.2001 г., № ЦД-862. – 58 с. Instructions on how to provide work-intervals for repair and construction works on the railways of the Russian Federation [Instruktsiya o poryadke predostavleniya «okon» dlya remontnyh i stroitel’no-montazhnyh rabot na zheleznyh dorogah Rossiyskoy Federatsii]. Approved by Railway Ministry of 16.11.2001, № TsD-862. 58 p.
3. Технические условия на работы по реконструкции (модернизации) и ремонту железнодорожного пути. Утв. распоряжением ОАО «РЖД» от 2 мая 2012 г., № 859р. – 308 с. Specifications for reconstruction (modernization) and repair of railway tracks [Tehnicheskie usloviya na raboty po rekonstruktsii (modernizatsii) i remontu zheleznodorozhnogo puti]. Approved by the Order of JSC «Russian Railways» dated May 2, 2012, № 859r., 308 p.
4. Технологический процесс реконструкции пути с созданием и уплотнением защитного подбалластного слоя путевыми машинами. Утв. главным инженером департамента пути и сооружений ОАО «РЖД» 29.11.2008 г. The technological process of track reconstruction with creation and consolidation of a protective subballast layer by track machines [Tehnologicheskiy protsess rekonstruktsii puti s sozdaniem i uplotneniem zaschitnogo podballastnogo sloya putevymi mashinami]. Approved by the chief engineer of the Department of track and structures of JSC «Russian Railways» on 29.11.2008.
5. Сазонов В. Н. Задачи и перспективы ремонтного комплекса путевого хозяйства // Путь и путевое хозяйство. – 2006. – № 5. – С. 2–8. Sazonov, V. N. Challenges and prospects for the repair complex of track facilities [Zadachi i perspektivy remontnogo kompleksa putevogo hozyaystva]. Put’ i putevoe hozyaystvo, 2006, Iss. 5, pp. 2–8.
6. Атякин Д. И., Коваленко Н. И. Сквозные «окна» как ресурс ремонта // Мир транспорта. – 2011. – № 5. – С. 120–123. Atyakin, D.I., Kovalenko, N. I. Throurh Time Intervals as a Resource for Repairs. World of Transport and Transportation, 2011, Iss. 5, Vol.38, pp. 120–123.
7. Кутумов В. М., Романова П. Б., Муковнина Н. А. Проблемы организации продолжительных «окон»// Вестник СамГУПС. – 2009. – № 6 (18) / Том 2. – С. 132–134. Kutumov, V.M., Romanova, P.B., Mukovnina, N. A. Problems of organization of long work-intervals [Problemy organizatsii prodolzhitel’nyh «okon»]. Vestnik SamGUPS, 2009, Iss. 6 (18), Vol. 2, pp. 132–134.
8. Кокурин И. М., Кудрявцев В. А. Оценка пропускной способности железнодорожных линий на основе имитационного моделирования процессов перевозок // Известия Петербургского университета путей сообщения. – 2012. – № 2. – С. 18–22. Kokurin, I.M., Kudryavtsev, V. A. Assessment of the capacity of railway lines on the basis of transportation simulation [Otsenka propusknoy sposobnosti zheleznodorozhnyh liniy na osnove imitatsionnogo modelirovaniya protsessov perevozok]. Proceedings of St. Petersburg University of Railways, 2012, Iss. 2, pp. 18–22.
9. Кокурин И. М., Тимченко В. С. Методы определения «узких мест», ограничивающих пропускную способность железнодорожных направлений // Известия Петербургского университета путей сообщения. – 2013. – № 1. – С. 15–22. Kokurin, I.M., Timchenko, V. S. Methods for determination of «bottlenecks» that limit the capacity of railway directions [Metody opredeleniya «uzkih mest», ogranichivayuschih propusknuyu sposobnost’ zheleznodorozhnyh napravleniy]. Proceedings of St. Petersburg University of Railways, 2013, Iss 1, pp. 15–22.
10. Кокурин И. М., Тимченко В. С. Алгоритм оценки наличной пропускной способности железнодорожных участков в условиях планирования «окон» большой продолжительности // Материалы Международной научно-практической конференции «Транспорт России: проблемы и перспективы». – СПб: ИПТ РАН, 2013. – С. 71–75. Kokurin, I.M., Timchenko, V. S. Algorithm for estimating available capacity of railway sections in terms of planning work-intervals of long duration [Algoritm otsenki nalichnoy propusknoy sposobnosti zheleznodorozhnyh uchastkov v usloviyah planirovaniya «okon» bol’shoy prodolzhitel’nosti]. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference «Transport of Russia: Problems and Prospects». St. Petersburg, IPT RAN, 2013, pp. 71–75.
11. Тимченко В. С. Алгоритмизация процессов оценки пропускной способности железнодорожных участков в условиях предоставления окон // Транспорт Российской Федерации. – 2013. – № 5. – С. 34–37. Timchenko, V. S. Algorithmization of processes for assessing the capacity of railway sections in terms of workintervals [Algoritmizatsiya protsessov otsenki propusknoy sposobnosti zheleznodorozhnyh uchastkov v usloviyah predostavleniya okon]. Transport Rossiyskoy Federatsii, 2013, Iss. 5, pp. 34–37.
Review
For citations:
Kokurin I.M., Kattsyn D.V., Timchenko V.S. DETERMINING PARAMETERS OF SCHEDULED MAINTENANCE WORKINTERVALS WITHIN THE ASSESSMENT OF FUTURE TRANSPORTATION CAPACITY. World of Transport and Transportation. 2015;13(2 (57)):142-153.