Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

CONVERTIBLE FLOWS AND VALUES IN SUPPLY CHAINS

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-4-12

Abstract

For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version).ABSTRACT The article substantiates the stages of divergence of value management in supply chains, a sequence of formation of the final consumer’s relation to the acquired and used value is developed, a methodical approach is proposed to transform the flows of products and services into value flows. The purpose of the research is to clarify the essence of the value of the final consumer of products and services that are the subject of marketing research, and also the formation on this basis of necessary prerequisites for adjusting the theory and the methodology of logistics as a concept of enterprise management. Keywords: value, flow, final consumer, logistics, divergence, supply chain, transformation.

About the Authors

A. P. Tyapukhin
Оренбургский институт путей сообщения - филиал Самарского государственного университета путей сообщения
Russian Federation


E. A. Tarasenko
Оренбургский институт путей сообщения - филиал Самарского государственного университета путей сообщения
Russian Federation


References

1. About AMA.[Электронный ресурс]: https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-of-Marketing.aspx.Доступ 11.02.2017.

2. Тяпухин А. П. Логистика и управление цепями поставок: авторский взгляд // Вестник Московского университета.Серия 24: Менеджмент. - 2011. - № 2. - С. 128-145.

3. Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка. - М.: Азбуковник, 1998. - 944 с.

4. Ценность.[Электронный ресурс]: http://terme.ru/ termin/cennost.html.Доступ 11.02.2017.

5. Гуревич П. С. Культурология: Учебник для вузов. - М.: Проект, 2003. - 336 с.

6. Зорин В. И. Евразийская мудрость от А до Я: Толковый словарь. - Алматы: Создiк-Словарь, 2002. - 408 с.

7. Потребительская ценность.[Электронный ресурс]: http://marketopedia.ru/62-potrebitelnaya-cennost.html.Доступ 11.02.2017.

8. Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент. - СПб.: Питер, 2003. - 800 с.

9. Porter M. E. Competition in Global Industries.Boston: Harvard Business School Press, 1986.

10. Менеджмент цепочки поставок [Электронный ресурс]: http://econom-lib.ru/3-21.php.Дата обращения: 11 февраля 2017.

11. Тяпухин А. П.О понятиях «логистика» и «управление цепями поставок» // Логистика. - 2009. - № 2. - С. 16-17.

12. Долбина С. А., Тяпухин А. П. Теоретические предпосылки формирования бизнес-процессов в цепях ценности // Вестник Московского государственного областного университета.Серия: Экономика. - 2011. - № 1. - С. 25-34.

13. Тяпухин А. П., Тяпухина О. А. Классификация торговых посредников и варианты их использования в цепях поставок // Управленческое консультирование. - 2015. - № 4. - С. 94-106.

14. Татур Ю. Г. Образовательная система России: высшая школа. - М.: Исслед.центр проблем качества подготовки специалистов / МГТУ им.Баумана, 1999. - 278 с.

15. Тяпухин А. П. Авторский взгляд на теорию логистики // Управление каналами дистрибуции. - 2008. - № 3. - С. 178-191.

16. Тяпухин А. П., Тяпухина О. А. Обоснование вариантов и формирование системы поставок материальных ресурсов // Вопросы современной экономики. - 2015. - № 4.[Электронный ресурс]: http://economic-journal.net/2015/10/128.Доступ 11.02.2017.


Review

For citations:


Tyapukhin A.P., Tarasenko E.A. CONVERTIBLE FLOWS AND VALUES IN SUPPLY CHAINS. World of Transport and Transportation. 2017;15(4):128-144. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-4-12

Views: 263


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)