Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

RAILWAYMAN SHALL NOT LIVE BY WAGES AND SALARY ALONE

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-2-21

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT The article is devoted to the study of regional features of social and economic relations in railway transport, which are directly related to stability of labor collectives, quality of human resources. A system of factors influencing staff turnover is offered, methods for analyzing the impact of these factors are considered taking into account regional aspects, approaches to modeling of functional dependencies and the use of correlation matrices are exemplified by the structural subdivisions of Central Directorate of Infrastructure, a branch of JSC Russian Railways. Keywords: railway, infrastructure directorate, subject of the Russian Federation, labor relations, regional features, labor market, staff turnover, turnover factors.

About the Authors

I. A. Epishkin
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


V. N. Nikitin
Департамент по организации, оплате и мотивации труда ОАО «РЖД»
Russian Federation


A. I. Frolovichev
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Епишкин И. А. Управление человеческими ресурсами: Учеб.пособие. - М.: МИИТ, 2013. - 242 с.

2. Епишкин И. А., Тихомиров А. Н., Фроловичев А. И. Применение экономико-математических методов при анализе показателей по труду и заработной плате на железнодорожном транспорте // Сб.научных трудов конференции «Современные проблемы управления экономикой транспортного комплекса России: конкурентоспособность, инновации и экономический суверенитет». - М.: МИИТ, 2015. - С. 40-44.

3. Дэвенпорт Т., Хо Ким Джин.О чем говорят цифры.Как понимать и использовать данные. - М.: Манн, Иванов и Фербер, 2014. - 224 с.

4. Епишкин И. А. Современные научные подходы к оплате труда как важнейшему элементу управления человеческими ресурсами // Сб.научных трудов конференции «Современные проблемы управления экономикой транспортного комплекса России: конкурентоспособность, инновации и экономический суверенитет». - М.: МИИТ, 2015. - С. 99-102.

5. Белкин М. В. Организация, нормирование и оплата труда: Учеб.пособие. - М.: МИИТ, 2011.- 160 с.

6. Шапиро С. А., Самраилова Е. К., Баландина О. В., Вешкурова А. Б. Концепции управления человеческими ресурсами. - М.: Берлин.Директ-Медиа, 2015. - 340 с.

7. Turnover and Retention Research: A Glance at the Past, a Closer Review of the Present, and a Venture into the Future.Brooks c.Holtom, Terence R. Mitchell, Thomas W. Lee, Marion B. Eberly.The Academy of Management Annals.Vol.2, No.1, 2008, pp.231-274.

8. Essays on employee turnover.Peterson, Jonathan R. Cornell University, ProQuest Dissertations Publishing, 2011, 147 pages.

9. Munasinghe, Lalith.Wage Growth and the Theory of Turnover.Lalith Munasinghe.Journal of Labor Economics Apr 2000, Vol.18, Iss.2, pp.204-220.

10. Is Job Turnover Countercyclical? Tito Boeri.Journal of Labor Economics Oct 1996, Vol.14, Iss.4, pp.603-625.

11. Костюк Л. Д. Рынок труда: Учеб.пособие. - М.: МИИТ, 2013. - 161 с.

12. Ермаков Д. Н., Матвеева А. С. Актуальные аспекты совершенствования деятельности региональных комиссий по регулированию социально-трудовых отношений // Право и государство: теория и практика. - 2016. - № 2. - С. 88-93.


Review

For citations:


Epishkin I.A., Nikitin V.N., Frolovichev A.I. RAILWAYMAN SHALL NOT LIVE BY WAGES AND SALARY ALONE. World of Transport and Transportation. 2017;15(2):210-225. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-2-21

Views: 248


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)