Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

CALCULATION OF TRACTION CURRENT HARMONICS’ INFLUENCE ON TRACK CIRCUIT

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2016-14-2-3

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT Track circuits, as well as other elements of railway automation, are in the zone of influence of electric rolling stock and, in particular, of traction current. In terms of electromagnetic compatibility this is an area of risk that requires specific tools of study and control. Mathematical description has been developed to calculate the influence of harmonics of traction current, flowing in the contact wire of adjacent track of double-track sections, and of its harmonic components, on track circuits. Equivalent circuit and system of differential equations are shown, which are designed to solve problems to ensure operational reliability of a railway line. Keywords: railway, electromagnetic compatibility, mathematical description, track circuit, traction current harmonics, contact wire, adjacent track.

About the Authors

A. A. Antonov
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation


M. E. Bakin
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation


References

1. Шаманов В. И. Электромагнитная совместимость систем железнодорожной автоматики и телемеханики: Учеб.пособие.- М.: УМЦ по образованию на железнодорожном транспорте, 2013.- 244 с.

2. EMC for European Railways/ Lloyd’s Register Rail Report for ERA.November 2010.[Электронный ресурс]: http://www.era.europa.eu/Document-Register/ Documents.Доступ 17.12.2015.

3. Ogunsola A., Mariscotti A. Electromagnetic Compatibility in Railways: Analysis and Management.Berlin: Springer, 2013.- 600 р.

4. Бадёр М. П. Анализ и синтез электромагнитной совместимости системы тягового электроснабжения и инфраструктуры на участках с высокоскоростным движением // Энергосбережение на железнодорожном транспорте и в промышленности: Материалы V международной научно-практ.конференции (Воловец, Украина, 11 июня - 13 июня 2014 г.). - Д.: ДНУЖТ, 2014.- С. 8-14.

5. Кравцов Ю. А., Архипов Е. В., Антонов А. А., Бакин М. Е. Работоспособность путевых приёмников рельсовых цепей тональной частоты при воздействии сетевого тока электропоезда «Сапсан» // Вестник транспорта Поволжья.- 2013.- № 3.- С. 14-19.

6. Кравцов Ю. А., Антонов А. А., Бакин М. Е. Методика экспериментальной проверки помехоустойчивости приёмников рельсовых цепей тональной частоты // Мир транспорта.- 2015.- № 6.- С. 102- 109.

7. Schön, W. Signalisation et automatismes ferroviaires.V.3.Paris: La vie du rail, 2013, 399 p.

8. Атабеков Г. И., Купалян С. Д., Тимофеев А. Б.и др.Теоретические основы электротехники.- М.: Энергия, 1979.- 431 с.

9. Брылеев А. М. Рельсовые цепи.- М.: Трансжелдориздат, 1939.- 312 с.

10. Кравцов Ю. А., Мащенко П. Е., Бакин М. Е. Исследование работоспособности опытных образцов путевых приёмников рельсовых цепей с автоматическим регулированием уровня сигнала // Труды Ростовского государственного университета путей сообщения.- 2012.- № 1.- С. 20.

11. Леушин В. Б., Юсупов Р. Р., Ахмадуллин Ф. Р.К вопросу о моделировании импульсных помех от постоянного тягового тока в рельсовых линиях // Эффективность и безопасность работы электротехнических комплексов и систем автоматики и телемеханики на железнодорожном транспорте / Под.ред.С. А. Лунева.- Омск, 2015.- С. 47-51.

12. Горенбейн Е. В. Определение, методы измерения и контроля первичных параметров рельсовой линии // Наука и техника транспорта.- 2010.- № 4.- С. 37-47.

13. Кравцов Ю. А., Архипов Е. В., Щербина А. Е., Бакин М. Е. Синтез рельсовых цепей тональной частоты с автоматическим регулированием уровня сигнала // Вестник транспорта Поволжья.- 2012.- № 5.- С. 60-69.

14. Марквардт К. Г. Электроснабжение электрических железных дорог.- М.: Транспорт, 1965.- 528 с.


Review

For citations:


Antonov A.A., Bakin M.E. CALCULATION OF TRACTION CURRENT HARMONICS’ INFLUENCE ON TRACK CIRCUIT. World of Transport and Transportation. 2016;14(2):30-36. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2016-14-2-3

Views: 280


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)