PNEUMATIC STONE BLOWING FOR TRACK STRAIGHTENING OF STONE BEDDED TКФСЛ
Abstract
About the Author
A. A. AbrashitovRussian Federation
assistant lecturer, head of the training laboratory of the department of track and track facilities
References
1. Ерёмушкин А.А. Методические основы выбора способа текущего содержания пути на участках высокой грузонапряжённости/Дис… канд. техн. наук.– М., 2004.
2. Васильченко Г.М. Влияние технологии выправочных работ при текущем содержании на состояние пути в условиях низкой грузонапряжённости/Дис… канд. техн. наук.– М., 2006.
3. Правила и технология выполнения основных работ при текущем содержании пути. ЦПТ-52. Утв. департаментом пути и сооружений МПС 30 июня 1997 года.
4. Железные дороги мира.– 2003.– № 10.
5. Временные технические указания по производству работ по укладке бесстыкового пути с плитами в подрельсовом основании/МИИТ.– М., 1975.
6. Zarembski, A.M., Newman, G.R., “Comparative Technical and Economic Analysis of Stoneblowing vs. Tamping”, AREMA 2008Annual Conference and Exposition, Salt Lake City, UT, September 2008.
7. Selig, E. T. and Waters, J. M., 1994. Track Geotechnology and Substructure Management. Thomas Telford Services Ltd., London.
8. Peter McMichael and Andrew McNaughton: The Stoneblower – Delivering the Promise, TRB 2003 Annual Meeting.
9. Waters J.M. Pneumatic Ballast Injection a means of adjusting track level. 4th International Rail and Sleeper, conference Adelaide, Australia 1981.
10. Cope, D. L. Ellis J. B. (2001) British Railway Track vol.4: Plain Line Maintenance Permanent Way Institution.
Review
For citations:
Abrashitov A.A. PNEUMATIC STONE BLOWING FOR TRACK STRAIGHTENING OF STONE BEDDED TКФСЛ. World of Transport and Transportation. 2012;(6):56-60. (In Russ.)