Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

THE SYSTEM OF TRACTION POWER SUPPLY NEUTRALIZES THE RISKS

Abstract

The author describes the risks of dangerous situations and accidents at the railways with traction tension of 25 kW AC when the voltage is lower than nominal level. The author proposes a technique to raise the voltage to its nominal value using simultaneously the traditional method of transversal capacitive compensation and a new one, that of booster transformers.

About the Author

S. P. Vlasov
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
D.Sc. (Tech), professor


References

1. Марквардт К.Г. Электроснабжение электрифицированных железных дорог.– М.: Транспорт. 1982.

2. Власов С.П. Повышение безопасности движения поездов путем усиления системы тягового электроснабжения. Безопасность движения поездов//Труды VIII научно-практической конференции. Часть I.– М.: МИИТ, 2007.

3. Власов С.П. Многофункциональный вольтдобавочный трансформатор//Транспорт: наука, техника, управление.– 1994.– № 5.

4. Власов С.П. О возможности применения вольтдобавочных трансформаторов для ограничения уравнительных токов в электротяговых сетях магистральных железных дорог переменного тока//Транспорт: наука, техника, управление.– 2005.– № 11.

5. Власов С. П. Исследование эффективности совместного применения ВДТ и УППК с целью повышения напряжения в тяговой сети переменного тока 25кВ для осуществления высокоскоростного движения поездов. Безопасность движения поездов//Труды IX научно-практической конференции. – М.: МИИТ, 2008.


Review

For citations:


Vlasov S.P. THE SYSTEM OF TRACTION POWER SUPPLY NEUTRALIZES THE RISKS. World of Transport and Transportation. 2012;(3):60-65. (In Russ.)

Views: 162


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)