Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

OVERTURNING MOMENT OF THE RAILWAY POLE

Abstract

The reliability and integrity of the railway concrete poles is one of the major problems of the traffic safety at DC and AC electrified railway tracks. The authors study load-bearing factors of their stability and propose a formula to define the overturning moment.

About the Authors

V. N. Li
Far-Eastern State University of Railway Engineering
Russian Federation
D.Sc. (Tech), professor, head of the department of transport electric supply


A. S. Sapov
Far-Eastern State University of Railway Engineering
Russian Federation
lecturer


L. S. Diemina
Far-Eastern State University of Railway Engineering
Russian Federation
lecturer


References

1. Сборник правил и инструкций по эксплуатации электрифицированных железных дорог. Правила устройства и технической эксплуатации контактной сетиэлектрифицированныхжелезныхдорогЦЭ 197.– М.: Энергосервис, 2006.

2. Анализ состояния опорного хозяйства контакт ной сети в IV квартале 2010 года/27.01.2011 г. №ЦЭЭ 12/01.

3. Бондарев Н.А., Чекулаев В.Е. Контактная сеть: Учебник,– М.: Маршрут, 2006.

4. Комаров К.Л. О динамическом коэффициенте для расчета опор контактной сети//Исследования работы искусственных сооружений.– Новосибирск, 1969.– Вып. 86.

5. Строительные нормы и правила. Основания и фундаменты на вечномерзлых грунтах. СНиП 2.02.04.-88.– М., 1990.

6. Ведомственные строительные нормы. Нормы проектирования контактной сети. СТН ЦЭ 141–99.– М.: Транспорт, 2001.

7. Методические рекомендации по закреплению опор контактной сети в суровых климатических и сложных геологических условиях.– М., 1975.

8. Шахунянц Г.М. Железнодорожный путь.– М.: Транспорт, 1987.

9. Стоянович Г. М., Прокудин И. В., Черников А.К. Расчет устойчивости и прочности железно дорожного земляного полотна при вибродинамическом воздействии подвижного состава.– Хабаровск, 1999.

10. Ли В.Н., Химухин С.Н. Неразрушающий контроль элементов контактной сети и токоприёмников электроподвижного состава электрифицированных железных дорог: Монография.– Хабаровск, 2007.


Review

For citations:


Li V.N., Sapov A.S., Diemina L.S. OVERTURNING MOMENT OF THE RAILWAY POLE. World of Transport and Transportation. 2012;(2):4-11. (In Russ.)

Views: 318


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)