Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

IMPACT OF “ANTENODAL” STATIONS: SUBSTANTIATION OF THE FACTORS

Abstract

The author studies problems of megalopolises and its periphery, economic efficiency of removal of freight and marshaling yards and operations out of greater transportation junctions and hubs, proposes comparative factors, rates and variables.

About the Author

D. V. Goncharov
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
Ph.D. student of the department of railway stations and junctions


References

1. Эффективные направления инновационного развития//Железнодорожный транспорт.– № 10.

2. Шубко В. Г., Правдин Н. В., Архангельский Е.В., Болотный В.Я., Бураков В.А., Вакуленко С.П., Персианов В.А. Железнодорожные станции и узлы.– М.: УМК МПС России, 2002.

3. Акулиничев В. М., Корешков А. Н., Иванов-Толмачев И.А. Инженерные расчеты по выбору вариантов развития и реконструкции железнодорожных станций. – М., 1982.

4. Болотный В. Я. Проектирование железнодорожных узлов. – М.: Транспорт, 1989.

5. Гальперин Э. Н. Методические указания по сравнению вариантов проектных решений железнодорожных линий, узлов и станций. – М., 1973.


Review

For citations:


Goncharov D.V. IMPACT OF “ANTENODAL” STATIONS: SUBSTANTIATION OF THE FACTORS. World of Transport and Transportation. 2012;(1):110-116. (In Russ.)

Views: 197


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)