Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

EFFICIENCY OF ELECTRIC LOCOMOTIVE DURING RECUPERATIVE BRAKING

Abstract

The author argues necessity of considering efficiency coefficient of electric locomotive during recuperative braking to set power consumption rates and examines the problems of power recuperation and losses.

About the Author

O. V. Tretinnikov
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
Ph.D. student at the department of electric traction


References

1. Осипов С.И. Теория электрической тяги: Учеб- ник для вузов ж.-д. транспорта.– М.: Маршрут, 2006.

2. Курбасов А.С. Проектирование тяговых электродвигателей. –М.: Транспорт, 1987.

3. Электровозы ВЛ10 и ВЛ10У: Руководство по эксплуатации/Под ред. О. А. Кикнадзе. – М.: Транспорт, 1981.

4. Сорокин С.В. Потери и КПД тягового двигателя постоянного тока.– М., 1989.

5. Находкин М. Д. Электрические машины постоянного тока.– М., 1960.

6. Хвостов В.С. Электрические машины: Машины постоянного тока.– М.: Высшая школа, 1988.

7. Справочник по электротехническим материалам: В 3 т.Т. 3/Под ред. Ю.В. Корицкого.– 3-е изд. перераб.– М.: Энергоатомиздат, 1986.

8. Пиотровский Л.М. Электрические машины: Учебник для техникумов. 7-е изд. –Л.: Энергия, 1974.

9. Справочник по электроподвижному составу, тепловозам и дизель-поездам./Под ред. А.И. Тищенко.– Т. 1.– М.: Транспорт, 1976.

10. Калихович В.Н. Тяговые приводы локомотивов.– М.: Транспорт, 1983.

11. Revision ofIEC Publication 349: rules for rotating electrical machines for rail and road vehicles. International Electrotechnical Commission. Technical Committee. № 9: Electric Traction Equipment. 1987.


Review

For citations:


Tretinnikov O.V. EFFICIENCY OF ELECTRIC LOCOMOTIVE DURING RECUPERATIVE BRAKING. World of Transport and Transportation. 2012;(1):66-71. (In Russ.)

Views: 215


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)