Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

RESERVES FOR INCREASING RAILWAY CAPACITY

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2018-16-5-11

Abstract

For the English full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version).ABSTRACT Reserves for increasing the capacity of railways, among other things, are associated with the possibilities of reducing the length of block sections and reducing the spatial and temporal inter-train interval. The actual length of the block sections, determined by the inter-train interval, is considerably greater than the estimated length required for traffic safety. The similar arrangement of traffic lights leads to an underestimation of the available throughput. To bring the lengths of the block sections into line with the braking distance, it is suggested to consider the movement of trains at the yellow indication of the traffic light without reducing the speed. Reducing the braking distance, the length of the block sections and their number will increase the carrying capacity, especially in the areas of freight traffic. Satellite radionavigation systems that regulate traffic without floor traffic lights and rail chains can help to ensure the minimum required interval between trains. Keywords: railway, throughput, length of the block-section, braking distance of the train, inter-train interval, arrangement of passing traffic lights, satellite navigation.

About the Authors

D. Yu. Levin
Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


V. B. Sokolova
Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Инструкция по определению станционных и межпоездных интервалов.ЦД/361.Утв.МПС РФ 16.06.1995 г.

2. Инструкция по эксплуатации тормозов подвижного состава железных дорог.ЦТ-ЦВ- ВНИИЖТ/1440. - М.: Транспорт, 1988. - 24 с.

3. Правила технической эксплуатации железных дорог Российской Федерации.Утв.приказом Минтранса России 21.12.2010 г.№ 286. - М.: Трансинфо лтд, 2011. - 255 с.

4. Иноземцев В.Г., Дмитриев В. С. Рациональная расстановка проходных светофоров на грузонапряжённых линиях // Железнодорожный транспорт. - 1979. - № 3. - С. 27-29.

5. Левин Д. Ю. Теория оперативного управления перевозочным процессом. - М.: УМЦ по образованию на ж. д.транспорте, 2008. - 625 с.

6. Левин Д.Ю., Павлов В. Л. Расчёт и использование пропускной способности железных дорог. - М.: УМЦ по образованию на ж. д.транспорте, 2011. - 364 с.

7. Лисенков В.М., Бестемьянов П. Ф., Леушин В. Б.и др.Системы управления движением поездов на перегонах: Учебник. - Ч. 1. - М.: УМЦ по образованию на ж. д.транспорте, 2009. - 160 с.

8. Зябиров Х.Ш., Шапкин И. Н., Щёлоков А. И. Современные технологии, организация и управление эксплуатационной работой на железных дорогах (опыт, теория, практика, перспектива): Части I и II. - М.: ИСПИ РАН, 2005. - 616 с.

9. Инструкция по сигнализации на железнодорожном транспорте Российской Федерации.Утв.приказом Минтранса России 04.06.2012 г.№ 162. - М.: Трансинфо лтд, 2012. - 159 с.


Review

For citations:


Levin D.Yu., Sokolova V.B. RESERVES FOR INCREASING RAILWAY CAPACITY. World of Transport and Transportation. 2018;16(5):146-159. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2018-16-5-11

Views: 615


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)