Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

MODELING OF TRACK TECHNICAL STATE WHEN OPERATING TIME IN TERMS OF TONNAGE IS HIGHER THAN NORMATIVE

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2018-16-1-14

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT In the current provision on the system of track management of JSC Russian Railways, the existing criteria for assignment of main types of repair of the track do not allow making unequivocal decisions on timing of future repairs. The article discusses a methodology and model that helps to justify the time of overhaul in order to actualize the application of the specified criteria and extend the period of operation of the track in the zone of track sections where tonnage of transported goods has exceeded the standard cumulated value, requiring thus maintenece works (called operating time in terms of tonnage). This methodology is based on forecasting of failures of its elements using the developed model. Keywords: railway, track, mean tonnage value, mean time between overhauls, residual resource, overhaul, management decision, mathematical model.

About the Authors

A. N. Derzhavin
Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


N. N. Lysenko
Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


N. I. Kovalenko
Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Концепция комплексного управления надёжностью, рисками, стоимостью жизненного цикла на железнодорожном транспорте. УРРАН. Утв. ОАО «РЖД» 31.07.2010 г. - М., 2010. - 132 с.

2. Замышляев А. М. Автоматизация процессов комплексного управления техническим содержанием инфраструктуры железнодорожного транспорта / Дис… док. техн. наук. - М., 2013. - 328 с.

3. Patra A. Maintenance Decision Support Models for Railway Infrastructure using RAMS & LCC Analyses, Division of Operation and Maintenance Engineering, LuleåUniversity of Technology, 2007.

4. Patra A.RAMS and LCC in Rail Track Maintenance, Division of Operation and Maintenance Engineering, LuleåUniversity of Technology, 2009.

5. Положение о системе ведения путевого хозяйства ОАО «Российские железные дороги». Утв. ОАО «РЖД» 31.12.2015 г. - М., 2015. - 93 с.

6. Монсик В. Б., Скрынников А. А. Вероятность и статистика: Учеб. пособие. - М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2011. - 381 с.

7. Кан О. С., Кибзун А. И. Задачи стохастического программирования с вероятностными критериями. - М.: Физматлит, 2009. - 372 с.

8. Бусленко Н. П. Моделирование сложных систем. - М.: Наука, 1978. - 399 с.


Review

For citations:


Derzhavin A.N., Lysenko N.N., Kovalenko N.I. MODELING OF TRACK TECHNICAL STATE WHEN OPERATING TIME IN TERMS OF TONNAGE IS HIGHER THAN NORMATIVE. World of Transport and Transportation. 2018;16(1):164-183. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2018-16-1-14

Views: 228


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)