Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

METHOD FOR ESTIMATING THE USE OF REGENERATIVE ENERGY

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2018-16-1-4

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT With an annual increase in the volume of energy regenerated by rolling stock, an assessment of the use of such energy becomes particularly topical. The article defines the regenerative energy efficiency indicators for braking and i t s components. The influencing factors and the empirical coefficients determining the degree and nature of the energy distribution of regeneration at the railway section, are determined. The initial data are listed, preparatory calculations and the algorithm of the method of evaluating the efficiency of regeneration are presented. A method is proposed for distributing the energy returned to traction substations according to the components of its beneficial use. Keywords: railway, regeneration, energy efficiency, traction power supply system, traction substations

About the Authors

V. T. Cheremisin
НИИ энергосбережения Омского государственного университета путей сообщения (НИИЭ ОмГУПС)
Russian Federation


M. M. Nikiforov
НИИ энергосбережения Омского государственного университета путей сообщения (НИИЭ ОмГУПС)
Russian Federation


A. S. Wilhelm
НИИ энергосбережения Омского государственного университета путей сообщения (НИИЭ ОмГУПС)
Russian Federation


References

1. Gonzalez I., Pilo E. Regenerative braking and the different traction systems. Energy Recovery Workshop.[Электронный ресурс]: http://uic.org/forms/IMG/pdf/ regenerative_braking_traction_systems.pdf.Доступ 18.09.2017.

2. Frilli A., Meli E., Nocciolini D., Pugi L., Rindi A. Energetic optimization of regenerative braking for high speed railway systems. Energy Conversion and Management, 2016, Vol.129, pp.200-215.DOI: 10.1016/j.enconman.2016.10.011.

3. Nozomu Ashida. Energy storage systems.Way-side System for Optimizing Regenerative Brakes. Energy Recovery Workshop.[Электронный ресурс]: http://uic.org/forms/IMG/pdf/recovery_system_jr_east.pdf. Доступ 18.09.2017.

4. Черемисин В. Т., Никифоров М. М. Повышение энергетической эффективности системы тягового электроснабжения и электроподвижного состава // Инновационные проекты и новые технологии в образовании, промышленности и на транспорте: Материалы науч.-практ.конференции / Омский гос.ун-т путей сообщения. - Омск, 2012. - С. 9-15.

5. Никифоров М. М., Каштанов А. Л., Кандаев В. А. Методика оценки потенциала энергоэффективности применения рекуперативного торможения // Известия Транссиба. - 2012. - № 1. - С. 72-78.

6. Черемисин В. Т., Никифоров М. М., Вильгельм А. С. Основные положения методики оценки эффективности использования энергии рекуперации // Вестник Ростовского государственного университета путей сообщения. - 2017. - № 1. - С. 114-120.

7. Черемисин В. Т., Никифоров М. М., Каштанов А. Л., Вильгельм А. С. Повышение энергетической эффективности рекуперативного торможения на полигоне постоянного тока: Монография. - Омск: ОмГУПС, 2016. - 176 с.

8. Никифоров М. М., Вильгельм А. С., Гутников В. И. Влияние параметров и режимов работы системы тягового электроснабжения на эффективность использования энергии рекуперации // Известия Транссиба. - 2017. - № 1. - С. 74-90.

9. Никифоров М. М., Вильгельм А. С. Влияние энергии рекуперации на уровень потерь в системе тягового электроснабжения // Транспорт Урала. - 2017. - № 2. - С. 55-60.

10. Черемисин В. Т., Никифоров М. М., Вильгельм А. С. Методика расчёта экономической эффективности применения рекуперативного торможения и использования энергии рекуперации // Транспорт Урала. - 2016. - № 3. - С. 95-99.


Review

For citations:


Cheremisin V.T., Nikiforov M.M., Wilhelm A.S. METHOD FOR ESTIMATING THE USE OF REGENERATIVE ENERGY. World of Transport and Transportation. 2018;16(1):34-45. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2018-16-1-4

Views: 427


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)