Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

ADVANTAGES OF BALLASTLESS TRACK DESIGN FOR LARGE TRANSPORT OBJECTS

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-3-12

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT The article assesses the possibility of using a ballastless (or slab) track design (BTD) in implementation of large transport facilities in the city. BTD is the only alternative to a traditional track on ballast. Such an option has a number of advantages, but at the same time, certain shortcomings that restrain its mass application today. Based on foreign experience and comparison of two designs (track on ballast and BTD), taking into account costs for repair and current maintenance, the authors offer their understanding of economic arguments and benefits derived from operation of the ballastless track. Keywords: railway transport, track superstructure, ballastless structure, high-speed traffic, costs, payback, economic effect.

About the Authors

P. E. Tsypin
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


A. D. Razuvaev
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Волошко Ю. Д., Микитенко А. М. Рельсовый путь с блочными железобетонными опорами. - М.: Транспорт, 1980. - 175 с.

2. Инвестиционный меморандум Проекта создания высокоскоростной железнодорожной магистрали «Москва-Казань».2014.[Электронный ресурс]: http://static.scbist.com/scb/uploaded/1_1451461679.pdf.Доступ 10.01.2017.

3. Разуваев А. Д. Влияние выбора подрельсового основания на экономичность и безопасность движения поездов // XVI научно-практическая конференция «Безопасность движения поездов.- М.: МИИТ, 2014.

4. Разуваев А. Д., Цыпин П. Е. Оценка экономической эффективности строительства безбалластного пути на эстакадах // Экономика железных дорог. - 2016. - № 2. - С. 81-85.

5. David N. Bilow and Gene M. Randich.Slab track for the next 100 years // AREMA Proceedings of the 2000 Annual Conference. - USA, 2000.

6. Michas, Georgios. Slab Track Systems for High-Speed Railways.Master Degree Project.Stockholm 2012, 95 с.

7. http://www.gudok.ru/infrastructure/? ID=1321399.Доступ 10.01.2017.

8. https://ru.wikipedia.org/wiki/Московский_метрополитен.Доступ 10.01.2017.


Review

For citations:


Tsypin P.E., Razuvaev A.D. ADVANTAGES OF BALLASTLESS TRACK DESIGN FOR LARGE TRANSPORT OBJECTS. World of Transport and Transportation. 2017;15(3):132-138. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-3-12

Views: 244


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)