Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

FUZZY NUMERICAL PROBABILITY ANALYSIS OF RAIL FASTENINGS RELIABILITY

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-3-3

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT As a probabilistic model for calculating reliability of rail fastenings, a triangular distribution with two parameters, the maximum and the most probable, is used. Fuzzy numerical probability analysis with the use of simulation modeling suggests that experts, using statistical and expert information, can numerically estimate the maximum value of the operating time, and for the second value (mode) may offer only the interval of its change. This is the most realistic situation in practical applications in conditions of uncertainty in the initial data. The algorithm of fuzzy analysis, which is approved on the basis of expert information, is proposed. Keywords: rail fastenings, reliability indicators, numerical probability analysis, simulation modeling.

About the Authors

Y. M. Krakovsky
Иркутский государственный университет путей сообщения
Russian Federation


B. Davaadorzh
Улан-Баторская железная дорога
Russian Federation


References

1. Кузнецов В. В. Мониторинг работы скрепления АРС // Путь и путевое хозяйство. - 2015. - № 8. - С. 18-23.

2. Макаров А. В. Оценка состояния конструкции скреплений в пути в зависимости от их деформируемости // Вестник ВНИИЖТ. - 2015. - № 3. - С. 53-57.

3. Максимцев С. В., Начигин В. А., Архипенко Ю. А. Скрепления как основной элемент стабильности верхнего строения // Путь и путевое хозяйство. - 2016. - № 6. - С. 8-12.

4. Петров А. В., Савин А. В., Лебедев А. В.Рельсовые скрепления безбалластовых конструкций пути на экспериментальном кольце ОАО «ВНИИЖТ» // Путь и путевое хозяйство. - 2015. - № 12. - С. 2-5.

5. Краковский Ю. М., Начигин В. А. Металлические части пути как компоненты его эффективной эксплуатации // VII международная НПК «Транспортная инфраструктура Сибирского региона». - Иркутск, 2016.- Том 1. - С. 482-486.

6. Даваадорж Батбаатар, Каргапольцев С. К. Математический анализ надёжности рельсового скрепления пути при ограниченном обьёме данных // Современные технологии.Системный анализ.Моделирование. - 2016. - № 2. - С. 123-128.

7. Байхельт Ф., Франкен П. Надёжность и техническое обслуживание.Математической подход. - М.: Радио и связь, 1988. - 392 с.

8. Краковский Ю. М. Математические и программные средства оценки технического состояния оборудования. - Новосибирск: Наука, 2006. - 228 с.

9. Даваадорж Батбаатар, Краковский Ю. М. Численные алгоритмы вычисления показателей надёжности рельсовых скреплений // Вопросы естествознания. - 2016. - № 2. - С. 9-15.

10. Даваадорж Батбаатар, Краковский Ю. М.Алгоритмическое обеспечение вычисления показателей надёжности рельсовых скреплений // Безопасность критичных инфраструктур и территорий: Материалы VII всеросс.конф.и XVII школы молодых учёных. - Екатеринбург: УрО РАН, 2016. - С. 34-37.

11. Краковский Ю. М., Нго Зюи До.Вычислительный алгоритм численной оценки параметра потока отказов многокомпонентного оборудования // Вестник ИрГТУ. - 2015. - № 10. - С. 15-20.

12. Краковский Ю. М., Захарова О. А., Нго Зюи До.Численные модели оценки показателей надёжности многокомпонентного оборудования по результатам компьютерного моделирования // Современные технологии.Системный анализ.Моделирование. - 2015. - № 4. - С. 66-70.

13. Краковский Ю. М., Нго Зюи До.Численные модели оценки коэффициента оперативной готовности и параметра потока восстановления многокомпонентного оборудования // Современные технологии.Системный анализ.Моделирование. -2016. - № 1. - С. 55-59.


Review

For citations:


Krakovsky Y.M., Davaadorzh B. FUZZY NUMERICAL PROBABILITY ANALYSIS OF RAIL FASTENINGS RELIABILITY. World of Transport and Transportation. 2017;15(3):30-39. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-3-3

Views: 237


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)