Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

PROCESS APPROACH AS A BASIS FOR INCREASING THE EFFICIENCY OF FREIGHT OWNERS’ SERVICING

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-2-14

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT The article raises the question of creating a freight transportation management system that takes into account the working conditions in the market environment and ensures the quality and efficiency of freight owners’ service in railway transport. From the whole set of options considered the use of process-oriented operating system of freight cars operation is considered as the most promising direction by the authors. Advantages of this approach are shown in sufficient detail and practical recommendations of organizational and technological and methodical nature are provided. Keywords: railway, freight car, freight owners’ service quality, management, transportation, efficiency, functional approach, process approach, model, parameters.

About the Authors

S. Yu. Eliseev
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


E. S. Kulieva
Российская открытая академия транспорта Московского государственного университета путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Демьянович И. В., Леонтьев Р. Г. Принципы регионального управления качеством на железнодорожном транспорте // Вестник ТОГУ. - 2009. - № 4. - С. 151-158.

2. ГОСТ Р ИСО 9001:2008 Система менеджмента качества.Требования. - М., 2008.

3. Лапидус Б. М.ОАО «РЖД» создает свою корпоративную систему управления качеством // Стандарты и качество. - 2007. - № 11. - С. 24-27.

4. Шеремет Н. М., Орлов В. Н. Актуальные вопросы управления качеством в ОАО «РЖД» // Железнодорожный транспорт. - 2007. - № 4. - С. 72-75.

5. Елисеев С. Ю., Котляренко А. Ф., Куренков П. В.К типологии логистических центров // Логистика. - 2003. - № 3. - С. 8-10.

6. Куренков П. В., Нехаев М. А. Задачи ситуационно-процессного управления сортировочной станцией // Железнодорожный транспорт. - 2012. - № 4. - С. 29-31.

7. Куренков П. В., Нехаев М. А. Комплекс задач ситуационно-процессного управления работой сортировочной станции // Вестник транспорта. - 2012. - № 2. - С. 34-39.

8. Елисеев С. Ю., Шатохин А. А. Как сократить простои грузовых вагонов в ожидании перегрузки? // Мир транспорта. - 2016. - № 3. - С. 166-175.


Review

For citations:


Eliseev S.Yu., Kulieva E.S. PROCESS APPROACH AS A BASIS FOR INCREASING THE EFFICIENCY OF FREIGHT OWNERS’ SERVICING. World of Transport and Transportation. 2017;15(2):150-157. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-2-14

Views: 240


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)