Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

RATIONALIZATION OF SPEED MODES FOR SAFE MOVEMENT OF TRAINS

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2016-14-5-18

Abstract

For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version).ABSTRACT With the strategic predetermination for construction of high-speed railways, the question of regulating train speeds is inevitably raised in order to ensure their safety and reduce the risks of accidents. The conducted researches give variants of challenging the existing threats, rationalization of speed regimes on the country’s railways. The concept of «train flow» is introduced; calculations of protective schemes are made. Keywords: railway, high-speed line, safety, train flow, rationalization of speed regimes. REFERENCES 1.The project for construction of the section «Moscow-Kazan» of the high-speed railway line «Moscow-Kazan-Yekaterinburg».Information memorandum.February 2014, RZD, Moscow: 48 p.[Proekt stroitel’stva uchastka «Moskva-Kazan’» vysokoskorostnoj zheleznodorozhnoj magistrali «Moskva- Kazan’-Ekaterinburg».Informacionnyj memorandum. Fevral’ 2014 g., RZhD, Moskva: 48 s.]. [Electronic resource]: http://www.oprf.ru/files/MemoMoscow- KazanRU.pdf.Last accessed 01.09.2016. 2.Transport strategy of the Russian Federation for the period until 2030 (as amended on June 11, 2014, as amended by the decree of the Government of the Russian Federation of June 11, 2014 No.1032 r) [Transportnaja strategija Rossijskoj Federacii na period do 2030 goda (s izmenenijami na 11 ijunja 2014 goda, vnesennymi rasporjazheniem pravitel’stva Rossijskoj Federacii ot 11 ijunja 2014 goda № 1032 r)]. 3.Pershin, S. P. The rationale for choosing design speeds of a train flowc for establishing the elevation in curves [Obosnovanie vybora raschetnyh skorostej poezdopotoka dlja ustanovlenija vozvyshenija v krivyh].Fundamental and search R & D in the raiway transport of the year 1995: Collection of scientific works.Moscow, MIIT publ., 1997, Iss.909, pp.250-253 4.Pershin, S.P., Shepitko, T. V. Speed regime of train traffic and its regulation with the purpose of reducing specific energy consumption for transportation [Skorostnoj rezhim dvizhenija poezdov i ego regulirovanie s cel’ju snizhenija udel’nyh energozatrat na perevozki].Put’ i putevoe hozjajstvo, 1998, Iss.1, pp.10-11. 5.Pershin, S.P., Shepitko, Т. V. Rationalization of a speed regime of train movement [Racionalizacija skorostnogo rezhima dvizhenija poezdov].Zheleznodorozhnyj transport, 1998, Iss.5, pp.15-16. 6.Pershin, S.P., Shepitko, T. V. Advantages and disadvantages of a new track classification [Dostoinstva i nedostatki novoj klassifikacii putej].Put’ i putevoe hozjajstvo, 1998, Iss.6, pp.16-18. 7.Pershin, S.P., Shepitko, T. V. On design of a railway profile taking into account the savings of energy resources [O proektirovanii profilja zheleznyh dorog s uchetom sberezhenija energeticheskih resursov].Abstracts. Symposium Information support of technical and organizational systems in railway transport.Moscow, 1998, 13 p. 8.Pershin, S. P. Examples of solving new problems of improving and increasing the safety of interaction between rolling stock and the track on the basis of information technology.Guidelines [Primery reshenija novyh zadach sovershenstvovanija i povyshenija bezopasnosti vzaimodejstvija podvizhnogo sostava i puti na osnove informacionnyh tehnologij. Metodicheskie rekomendacii].Moscow, 1997, 98 p. 9.Shepitko, T. V. Rationalization of speed regimes of train movement.Safety of train traffic [Racionalizacija skorostnyh rezhimov dvizhenija poezdov. Bezopasnost’ dvizhenija poezdov].Proceedings of the 7th Scientific and Practical Conference.Moscow, MIIT publ., 2006.pp.29-30.

About the Authors

T. V. Shepitko
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


A. S. Bolotov
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Проект строительства участка «Москва-Казань» высокоскоростной железнодорожной магистрали «Москва-Казань-Екатеринбург».Информационный меморандум.Февраль 2014 г., РЖД, Москва: 48 с.[Электронный ресурс]: http://www.oprf.ru/files/ MemoMoscow-KazanRU.pdf.Доступ 01.09.2016.

2. Транспортная стратегия Российской Федерации на период до 2030 года (с изменениями на 11 июня 2014 года, внесенными распоряжением правительства Российской Федерации от 11 июня 2014 года № 1032 р).

3. Першин С. П. Обоснование выбора расчетных скоростей поездопотока для установления возвышения в кривых // Фундаментальные и поисковые НИР в области ж. д.транспорта 1995 г.: Сб.науч.трудов - М.: МИИТ, 1997. - Вып.909. - С. 250-253.

4. Першин С. П., Шепитько Т. В. Скоростной режим движения поездов и его регулирование с целью снижения удельных энергозатрат на перевозки // Путь и путевое хозяйство. - 1998. - № 1. - С. 10-11.

5. Першин С. П., Шепитько Т. В. Рационализация скоростного режима движения поездов // Железнодорожный транспорт. - 1998. - № 5. - С. 15-16.

6. Першин С. П., Шепитько Т. В. Достоинства и недостатки новой классификации путей // Путь и путевое хозяйство. - 1998. - № 6. - С. 16-18.

7. Першин С. П., Шепитько Т. В.О проектировании профиля железных дорог с учетом сбережения энергетических ресурсов // Тезисы докладов.Симпозиум «Информационное обеспечение технических и организационных систем на железнодорожном транспорте». - М., 1998. - 13 с.

8. Першин С. П. Примеры решения новых задач совершенствования и повышения безопасности взаимодействия подвижного состава и пути на основе информационных технологий: Методические рекомендации. - М., 1997. - 98 с.

9. Шепитько Т. В. Рационализация скоростных режимов движения поездов // «Безопасность движения поездов».Труды седьмой научно-практической конференции. - М.: МИИТ, 2006. - С. 29-30.


Review

For citations:


Shepitko T.V., Bolotov A.S. RATIONALIZATION OF SPEED MODES FOR SAFE MOVEMENT OF TRAINS. World of Transport and Transportation. 2016;14(5):184-189. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2016-14-5-18

Views: 278


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)