Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

OPTIMIZATION OF TRANSPORTATION ON URBAN PASSENGER LINES

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2016-14-1-18

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT The objective of the work is to optimize urban transportation by giving priority to route passenger transport, including by using bus lanes. Methods of study are full-scale observations, statistics, and reporting. Improvement of traffic management can increase safety level, reduce a number of conflict points, increase carrying capacity and speed of communication, ensure application of advanced technologies in the system of vehicle movement regulation. The article continues reports on researches conducted by the authors in the town of Tambov (see World of Transport and Transportation, Vol. 13, 2015, Iss. 3 and 5). Keywords: bus, trolleybus, bus lanes, route passenger transport, traffic management, carrying capacity, speed of communication. REFERENCES 1.GOST [state standard] 51256-99 «Technical means of traffic management.Road markings.Types and basic parameters.General technical requirements» [GOST R51256-99 «Tehnicheskie sredstva organizacii dorozhnogo dvizhenija. Razmetka dorozhnaja. Tipy i osnovnye parametry. Obshhie tehnicheskie trebovanija»]. 2.Government Decree of the Russian Federation № 767 of 28.09.2009, «On the classification of roads in the Russian Federation» [Postanovlenie pravitel’stva RF № 767 ot 28.09.2009 g. «O klassifikacii avtomobil’nyh dorog v Rossijskoj Federacii»].[Electronic resource]: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_92016/.Last accessed 17.04.2014. 3.Pugachev, I. N.Organization and traffic safety: educational guide [Organizacija i bezopasnost’ dvizhenija: Ucheb. posobie].Khabarovsk, Publishing house of KhSTU, 2004, 232 p. 4.Yakimov, M. R.Analysis of impact of different scenarios for transport system development of a large city on possible options for violation of urban structure integrity [Analiz vlijanija razlichnyh scenariev razvitija transportnoj sistemy krupnogo goroda na vozmozhnye varianty narushenija celostnosti gorodskoj struktury].Vestnik transporta Povolzh’ja, 2011, Iss.1, pp.18-24. 5.Yakimov, M. R.Methodology of feasibility study of allocating separate lanes for public transport on the road network of a large city [Metodologija obosnovanija celesoobraznosti vydelenija obosoblennyh polos dlja dvizhenija obshhestvennogo transportnogo na ulichno-dorozhnoj seti krupnogo goroda.[Electronic resource]: http://road.perm.ru/index.php?id=1312.Last accessed 15.05.2014. 6.Penshin, N.V., Titova, A. A.Car and pedestrian: conflict crossing points.World of Transport and Transportation, Vol.13, 2015, Iss.3, pp.172-183. 7.Penshin, N.V., Titova, A. A.Traffic organization: passenger flow and accident rate.World of Transport and Transportation, Vol.13, 2015, Iss.5, pp.168-183.

About the Authors

N. V. Penshin
Тамбовский государственный технический университет (ТГТУ)
Russian Federation


A. A. Titova
Тамбовский государственный технический университет (ТГТУ)
Russian Federation


References

1. ГОСТ Р 51256-99 «Технические средства организации дорожного движения. Разметка дорожная. Типы и основные параметры. Общие технические требования».

2. Постановление правительства РФ № 767 от 28.09.2009 г. «О классификации автомобильных дорог в Российской Федерации». [Электронный ресурс]: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_ LAW_92016/ Доступ 17.04.2014.

3. Пугачев И. Н. Организация и безопасность движения: Учеб. пособие.- Хабаровск: Изд-во ХГТУ. - 2004.- 232 с.

4. Якимов М. Р. Анализ влияния различных сценариев развития транспортной системы крупного города на возможные варианты нарушения целостности городской структуры // Вестник транспорта Поволжья.- 2011.- № 1.- С. 18-24.

5. Якимов М. Р. Методология обоснования целесообразности выделения обособленных полос для движения общественного транспортного на улично-дорожной сети крупного города. [Электронный ресурс]: http://road.perm.ru/index.php?id=1312.Доступ 15.05.2014.

6. Пеньшин Н. В., Титова А. А. Автомобиль и пешеход: конфликтные точки пересечений // Мир транспорта.- 2015.- № 3.- С. 172-183.

7. Пеньшин Н. В., Титова А. А. Организация автодорожного движения: пассажиропоток и аварийность // Мир транспорта.- 2015.- № 5.- С. 168-183.


Review

For citations:


Penshin N.V., Titova A.A. OPTIMIZATION OF TRANSPORTATION ON URBAN PASSENGER LINES. World of Transport and Transportation. 2016;14(1):174-184. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2016-14-1-18

Views: 279


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)