Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

PLANNING VERSUS “MUTUALLY HOSTILE” ROUTES

Abstract

The author poses a problem of the choice of better criteria and methods, which are more fruitful in order to reduce costs and to achieve more organization benefits. Among the possible solutions the author cites scheduling of traffic in the yard, dispatchers’ control of train and switching operations, that are all computeraided. The article contains algorithms of itineraries planning and of checking of their “hostility”.

About the Author

A. S. Gershwald
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
D.Sc. (Tech), professor


References

1. Батурин А. П., Гершвальд А. С., Шапкин И.Н. Интеллектуализация управления на станционном уровне//Железнодорожный транспорт.– 2012.– № 7.

2. Гершвальд А. С., Баранова Т. Е., Бахвалов С.А. Оптимизация поездной и маневровой работы в информационно-планирующей системе станции//Вестник ВНИИЖТ.– 1989.– № 2.

3. Гершвальд А. С., Филипченко С.А. Системы оперативного управления грузовыми перевозками на железнодорожном транспорте//Труды ВНИИ- АС. Выпуск 8.– М., 2008.

4. Гершвальд А.С. Управление поездной и маневровой работой в парке (ДСП: новая информационная технология)//Автоматика, телемеханика и связь.– 1995.– № 7.


Review

For citations:


Gershwald A.S. PLANNING VERSUS “MUTUALLY HOSTILE” ROUTES. World of Transport and Transportation. 2012;(5):96-99. (In Russ.)

Views: 169


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)