Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

PREVENTION OF DAMAGE CAUSED BY EXCESSIVE FLASH FLOODS

Abstract

The authors have studied the consequences of the catastrophic flash flood in the Southern Russia in July-August 2002. They propose an assessment of the damage caused to roads and bridges and a method to estimate a probability of supernormal flash floods in the absence of hydro meteorological data.

About the Authors

Yu. L. Scheviev
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
D.Sc. (Tech), professor, head of the department of hydraulics and water supply


N. E. Legostaev
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
Ph.D. student


References

1. Кошман Н. П. Об опыте организации по восстановлению жилого фонда, пострадавшего от стихийных бедствий//БСТ. –2003. – № 8.

2. Тыртышев Ю. Мы усвоили уроки наводнения//Строительство. – 2002. – № 2–3.

3. Политика предотвращения техногенных аварий и катастроф//Экологический вестник России. – 2003. – № 2.

4. СНиП 2.05.03-84*. Мосты и трубы. – М., 1996.

5. СНиП 2.06.01-86. Гидротехнические сооружения. Основные положения проектирования. – М., 1998.

6. Методические рекомендации по расчету максимального дождевого стока и его регулированию/Союздорпроект. – М, 1981.

7. СНиП 2.01.14–83. Определение расчетных гидрологических характеристик.–М.: Стройиздат, 1985.

8. Ресурсы поверхностных вод СССР. Т. 8 (Северный Кавказ), – Л.: Гидрометеоиздат, 1973.


Review

For citations:


Scheviev Yu.L., Legostaev N.E. PREVENTION OF DAMAGE CAUSED BY EXCESSIVE FLASH FLOODS. World of Transport and Transportation. 2012;(4):150-153. (In Russ.)

Views: 141


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)