Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

MEXICO CITY METRO: ALGORITHMS OF TRAFFIC

Abstract

The authors study scheduled interval algorithm of centralized automatic control of metro train traffic, which takes into account dependencies between adjusting restrictions and system conditions. They use adaptive model of train stop time, which allows for the history of departures of the schedule of leading trains, previously departed from the same line’s stations. The algorithm is engineered for Mexico City metro and takes into account its features.

About the Authors

L. A. Baranov
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
D.Sc. (Tech), professor, head of the department of control and informatics in technical systems


P. Yu. Vorobiev
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
MSc (Tech), Ph.D. student at the department of control and informatics in technical systems


References

1. Баранов Л.А., Головичер Я.М., Ерофеев Е.В., Максимов В.М. Микропроцессорные системы авто- ведения электроподвижного состава.–М.: Транспорт, 1990.

2. Баранов Л. А., Воробьев П. Ю. Адаптивная модель длительности стоянки поезда метрополитена для формирования ограничений на управление// Труды XI научно-практ. конференции «Безопасность движения поездов».–М: МИИТ, 2010.

3. Баранов Л. А., Балакина Е. П., Воробье- ва Л.Н. Алгоритмы для поездов метрополитена//Мир транспорта.– 2007.– № 2.

4. Баранов Л.А. Квантование по уровню и временная дискретизация в цифровых системах управления. –М.: Энергоатомиздат, 1990.

5. Воробьев П. Ускорение высадки и посадки пассажиров метрополитена за счет изменения геометрии вагона//Труды XII научно-практ. конференции «Безопасность движения поездов».– М.: МИИТ, 2011 г.

6. Официальный интернет-сайт метрополитена г. Мехико – http://www.metro.df.gob.mx.

7. Официальный интернет-сайт московского метрополитена – http://www.mosmetro.ru


Review

For citations:


Baranov L.A., Vorobiev P.Yu. MEXICO CITY METRO: ALGORITHMS OF TRAFFIC. World of Transport and Transportation. 2012;(4):106-113. (In Russ.)

Views: 273


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)