Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

CONTACTLESS DIAGNOSTICS OF THE RAILS: REFLECTED LIGHT POLARIZATION EFFECT

Abstract

Competition at the transportation market, increased velocity of the traffic, complication of operation conditions for rolling stock and infrastructure cause new anthropogenic risks, reduce traffic safety. Railways need new methods to prevent risks, particularly to monitor the railway tracks. The joint researches conducted by Moscow State University of Railway Engineering, Bauman Moscow State Technical University and JSC Russian Railways have resulted in development of the tools of contactless diagnostics and troubleshooting of the rails using reflected light polarization effect.

About the Authors

A. S. Bugaev
Russian Academy of Sciences Moscow Institute of Physics and Technology (State University)
Russian Federation
D.Sc. (Phys.-Math.), Academician of the Russian Academy of Sciences, professor of Moscow Institute of Physics and Technology (State University).


V. B. Vorobiev
JSC Russian Railways
Russian Federation
advisor to the president


S. I. Ivashov
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation
Ph.D. (Tech), head of the department


B. A. Lievin
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
D.Sc. (Tech), professor, rector


B. L. Nedorchuk
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Russian Federation
Ph.D. (Tech), associate professor, deputy director of the institute of transport safety and security


V. V. Razevig
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation
senior researcher


References

1. Eyre-Walker R., Earp G. Application of Aerial Photography to Obtain Ideal Data for Condition Based Risk Management of Rail Networks , The 4th IET International Conference on Railway Condition Monitoring 18–20 June 2008, Conference Centre, Derby, UK.

2. Верховец М. А., Лавров В. А. Сборник норм содержания железнодорожных путей.– Екатеринбург, 2005.

3. Техническая эксплуатация железных дорог и безопасность движения/Под ред. Э.В. Воробьева, А.М. Никонова.– М., 2005.

4. Соколов А.В. Оптические свойства металлов.– M., 1961.

5. Борн M., Вольф Э., Основы оптики: Пер. с англ.– 2 изд.– M., 1973.

6. Olhoeft G., Selig E. Ground Penetrating Radar Evaluation of Railway Track Substructure Conditions. Proceedings of SPIE, Vol. 4758. 2002. p.48.

7. Базулин Е.Г. Получение изображений дефектов в перьях подошвы рельсов методом SAFT с учётом многократного отражения ультразвукового импульса от границ объекта контроля//Дефектоскопия. – 2010.– № 2.

8. Подгорная Л. Н. Разработка и исследование системы диагностики рельсового пути на микромеханических чувствительных элементах/Автореф. дис… канд. техн. наук.– СПб., 2010.

9. Ходорковский Я. И., Анучин О. Н., Гусинский В. З., Емельянцев Г. И., Способ и устройство контроля состояния рельсовой колеи. Патент № 2123445 от 20.12.1998.

10. Боронахин А. М., Гупалов В. И., Моча- лов А.В. Способ инерциальных измерений неровностей рельсового пути. Патент № 2242391 от 30.12.2002.

11. Ландсберг Г.С. Оптика.– М., 1976.

12. Аззам Р., Башара Н. Эллипсометрия и поляризованный свет.– М.: Мир, 1981.

13. Леун Е.В., Загребельный В.Е., Шулепов А.В., Шевченко С.А., Серкова Ю.В. Заявка на изобретение № 2002100480 от 27.09.2003: Способ контроля шероховатости поверхности изделия.

14. Ивашов С.И., Разевиг В.В., Лёвин Б.А., Бугаев А. С., Воробьев В. Б., Недорчук Б. Л. Способ оптического определения неровностей и дефектов рельсового пути. Заявка на патент РФ, рег. № 201210 3268 от 01.02.2012.

15. Шерклифф У. Поляризованный свет. – М.: Мир, 1965.

16. Cremer F., de Jong W., Schutte K. Infrared polarization measurements and modeling applied to surface-laid antipersonnel landmines. Opt. Eng. 41, 1021 (2002); doi:10.1117/1.1467362.


Review

For citations:


Bugaev A.S., Vorobiev V.B., Ivashov S.I., Lievin B.A., Nedorchuk B.L., Razevig V.V. CONTACTLESS DIAGNOSTICS OF THE RAILS: REFLECTED LIGHT POLARIZATION EFFECT. World of Transport and Transportation. 2012;(3):82-89. (In Russ.)

Views: 239


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)