Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

VERTICAL OSCILLATIONS OF THE METRO WAGON WITH PNEUMATIC SUSPENSION

Abstract

The public organizations of Myanmar and Russian experts cooperate in engineering of the metro in the country’s largest city Yangon. The preparation of requirements specification for manufacturing of the rolling stock adapted for local conditions comprises a study on dynamic features of the metro wagon. One of the directions of the study concerns mathematical model of kinematic characteristics of pneumatic springs in the body unit. The article refers to the results of comparative analysis of different model patterns, includes the assessment of quality performances as for spring and pneumatic central suspension of metro wagon.

About the Authors

E. V. Serdobintsev
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT), Moscow
Russian Federation

D. Sc. (Tech), professor

8 (499) 978–71–52



Y. Han
Moscow State University of Railway Engineering (MIIT), Moscow
Myanmar
Ph.D. student


References

1. Тей Аунг. Обоснование схемы рессорного подвешивания вагонов метрополитена для колеи 1000 мм/ Дис… канд. техн. наук. – М., 2009. – 160 с. Tey Aung. Substantiation of the pattern of springing of metro wagons for track gauge of 1000 mm [Obosnovanie skhemy ressornogo podveshivaniya vagonov metropolitena dlya kolei 1000 mm]. Ph.D. (Tech) Thesis. Moscow, 2009, 160 p.

2. Гольдштейн И. А. Колебания экипажа высо- коскоростного наземного транспорта с электродина- мическим подвесом и пневморессорами/ Дис… канд. техн. наук. – М., 1982. – 252 с. Goldshtein I. A. Oscillations of the car of high speed land transport with electrodynamics suspension and pneumatic springs [Kolebaniya ekipazha vysokoskorostnogo nazemnogo transporta s elektrodinamicheskim podvesom i pnevmoressorami]. Ph.D. (Tech) Thesis. Moscow, 1982, 252 p.

3. Исследования по разработке и совершенст- вованию вагонов дизельпоездов. Этап I: Испыта- ния и отработка элементов пневматического рес- сорного подвешивания дизельпоезда ДР5 с рези- нокордной оболочкой Н-6/ Отчет о НИР, том 2. Гос. рег. № 01880028438, РФ ВНИИВ. – Рига, 1989. – 129 с. A study on engineering and amelioration of the wagons for diesel trains [Issledovaniya po razrabotke i sovershenstvovaniyu vagonov dizelpoezdov. etap 1: ispytaniya i otrabotka elementov pnevmaticheskogo ressornogo podveshivaniya dizelpoezda dr5 s rezinokordnoj obolochkoj n-6], Report on research, Vol.2, state register No 01880028438. Riga, 1989, 129 p.

4. Поляков А. И. Моделирование на ЦВМ гори- зонтальных случайных неровностей пути при иссле- довании нелинейных колебаний рельсовых экипа- жей// Оборудование и эксплуатация электроподвиж- ного состава: Сб. науч. трудов МИИТ. – М., 1983. – Вып. 738. – С. 151–155. Polyakov A. I. Simulation of random horizontal imperfections during studying nonlinear oscillations of rail wagons [Modelirovanie na tsvm gorizontalnykh sluchajnykh nerovnostej puti pri issledovanii nelinejnykh kolebanij relsovykh ekipazhej]. Equipment and operation of electric rolling stock (collection of scientific works) [Oborudovanie i ekspluatatsiya elektropodvizhnogo sostava: sb. nauch. trudov]. Moscow, MIIT, 1983, Iss. 738, pp. 151–155.

5. Савоськин А. Н. О выборе аналитического выражения для функции спектральной плотности случайных колебательных процессов // Труды МИ- ИТ. – М., 1971. – Вып. 373. – С.78–85. SavoskinA. N. On the choice of analytic expression for the function of spectral density of random oscillation processes [O vybore analiticheskogo vyrazheniya dlya funktsii spektralnoj plotnosti sluchajnykh kolebatelnykh protsessov]. Trudy MIIT [Works of MIIT]. Moscow 1971, Iss,373, pp 78–85.

6. Бирюков И. В., Савоськин А. Н., Бурчак Г. П. и др. Механическая часть тягового подвижного соста- ва. – М.: Транспорт, 1992. – 440 с. Biryukov I. V., Savoskin A. N., Burchak G. P. et al. Mechanical units of traction rolling stock [Mekhanicheskaya chast tyagovogo podvizhnogo sostava]. Moscow, Transport, 1992, 440 p.

7. КондрашовВ. М. Единые принципы исследо- вания динамики железнодорожных экипажей в тео- рии и эксперименте. – М.: Интекст, 2001. – 190 с. Kondrashov V. M. The common principles of the studies on dynamics of railway cars for the theory and experiments [Edinye printsipy issledovaniya dinamiki zheleznodorozhnykh ekipazhej v teorii i eksperimente]. Moscow, Intext, 2001, 190 p.

8. Прочность и безотказность подвижного соста- ва железных дорог / А. Н. Савоськин, Г. П. Бурчак., А. П. Матвеевичев и др. – М.: Машиностроение, 1990. – 287 с. Durability and reliability of railway rolling stock [Prochnost i bezotkaznost podvizhnogo sostava zheleznykh dorog]. SavoskinA. N., Burchak G. P., MatveevichevA. P. et al. Moscow, Mashinostroenie, 1990, 287 p.


Review

For citations:


Serdobintsev E.V., Han Y. VERTICAL OSCILLATIONS OF THE METRO WAGON WITH PNEUMATIC SUSPENSION. World of Transport and Transportation. 2013;(2):78-84. (In Russ.)

Views: 296


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)