YAMAL CORRIDOR: BASIS OF TRANSPORT INFRASTRUCTURE OF THE ARCTIC ZONE
Abstract
The Yamal Peninsula, the adjacent Arctic zone in recent years get more and more economic value and at the same time demonstrate the urgent need for forced development of the transport network, infrastructure reforms and state-level policy decisions. The author shows conceptual approaches to program goals and objectives when creating key regional systems, including transport corridors, railway lines and port facilities, transport and logistics center of the Northern Sea Route. Priority measures and steps are highlighted, which can accelerate the implementation of such large-scale projects.
About the Author
A. V. VylitokRussian Federation
head of department of Transport construction in extreme conditions of the Ins titute of track, construction and infrastructure
adviser to the Governor of the Yamal-Nenets Autonomous District
References
1. Кобылкин Д. Н. Роль инфраструктурных проектов в развитии государства // Ямал–Арктика. –2012. – № 1. – С.6–11. Kobylkin, D. N. The role of infrastructure projects in the development of the state [Rol’ infrastrukturnyh proektov v razvitii gosudarstva]. Yamal-Arktika, 2012, Iss. 1, pp.6–11.
2. Кобылкин Д. Н., Лёвин Б. А., Шепитько Т. В. Создание эффективной транспортной системы в арктической зоне России: проблемы и перспективы // Механизация строительства. – 2014. – № 4. – С.4–7. Kobylkin, D.N., Lievin, B.A., Shepitko, T. V. Creating an efficient transport system in the Arctic zone of Russia: problems and prospects [Sozdanie effektivnoj transportnoj sistemy v arkticheskoj zone Rossii: problemy i perspektivy]. Mehanizacija stroitel’stva, 2014, Iss.4, pp.4–7.
3. Вылиток А. В. Северный широтный ход нужен всем. Портал Арктик-Инфо. http://www.arctic-info.ru/Interview/Page/severnii-sirotnii-hod-nyjen-vsem. Доступ 24.04.2015. Vylitok, A. V. Northen latitudinal running –needed by all [Severnyj shirotnyj hod nuzhen vsem]. Web-portal Arctic Info. http://www.arctic-info.ru/Interview/Page/severniisirotnii-hod-nyjen-vsem. Last accessed 24.04.2015.
4. Вылиток А. В. Особенности сооружения новой линии в Арктической зоне // Путь и путевое хозяйство. – 2014. – № 6. – С.27–29. Vylitok, A. V. Features of the construction of a new line in the Arctic zone [Osobennosti sooruzhenija novoj linii v Arkticheskoj zone]. Put’ i putevoe hozyaistvo, 2014, № 6, pp.27–29.
5. Вылиток А. В. Использование инновационных технологий для эффективного развития транспортной инфраструктуры в Арктической зоне России // БАМ – история и развитие Байкало-Амурской магистрали. – М., 2014. – С. 41–44. Vylitok, A. V. The use of innovative technologies for effective development of transport infrastructure in the Arctic zone of Russia [Ispol’zovanie innovacionnyh tehnologij dlja jeffektivnogo razvitija transportnoj infrastruktury v Arkticheskoj zone Rossii]. In: BAM – history and development of the Baikal-Amur main line. Moscow, 2014, pp. 41–44.
6. Коновалов А. М., Батурова Г. В. Отчет о НИР по теме «Разработка проекта государственной программы ЯНАО, увязанной с проектом государственной программы «Экономическое и социальное развитие Арктической зоны Российской Федерации», Москва, 2012. – 130 с. Konovalov, A. M., Baturova, G. V. Research report on the topic «Development of the project of the state program YaNAO, linked to the project of state program «Economic and social development of the Arctic zone of the Russian Federation» [Otchet o NIR po teme «Razrabotka proekta gosudarstvennoj programmy JaNAO, uvjazannoj s proektom gosudarstvennoj programmy «Jekonomicheskoe i social’noe razvitie Arkticheskoj zony Rossijskoj Federacii»]. Moscow, 2012, 130 p.
7. Киселенко А. Н., Малащук П. А., Сундуков Е. Ю. Северные маршруты к воде: выбор для Коми // Мир транспорта. – 2008. – № 3. – С. 116–119. Kiselenko, A. N., Malaschuk, P.A., Sundukov, E. Yu. Northern Routes to the Sea: a Choice for Komi region. World of Transport and Transportation, 2008, Vol. 6, Iss.3, pp. 116–119.
Review
For citations:
Vylitok A.V. YAMAL CORRIDOR: BASIS OF TRANSPORT INFRASTRUCTURE OF THE ARCTIC ZONE. World of Transport and Transportation. 2015;13(2 (57)):130-141.