CONTROL OF VEHICLE’S DYNAMIC IMPACT ON A TRACK
Abstract
Risks of natural and man-made nature force specialists to continuously monitor the state of rails and roadbed, road operating conditions. In this case, the security is dependent on ways and means of technical control of existing loads and physical influences. The authors propose an experimental method for estimating dynamic impact of a vehicle on a track, based on the spectral analysis of responses of structural elements of a track on a shock pulse. The method used involves a monitoring tracking of the movement of trains using digital measurement systems – vibration sensors converting mechanical vibration, which have an impact on them, into an electrical signal.
Keywords
About the Authors
A. V. ZamukhovskiyRussian Federation
Ph.D. (Tech), associate professor
N. M. Kvashnin
Russian Federation
Ph.D. (Tech), head of the technical inspection of buildings and structures department
A. M. Zhangabylova
Russian Federation
external Ph.D. student
References
1. Квашнин М. Я., Квашнин Н. М. Исследование изгибных колебаний упругих пластин с целью оптимизации методов виброакустического контроля // Вестник КазАТК. – 2009. – № 3 (58). – С. 152–160. Kvashnin, M. Ya., Kvashnin, N. M. Investigation of flexural vibrations of elastic plates to optimize methods of vibro-acoustic control [ Issledovanie izgibnyh kolebanij uprugih plastin s cel’ju optimizacii metodov vibroakusticheskogo kontrolja]. Vestnik KazATK, 2009, No.3, Vol.58, pp. 152–160.
2. Махметова Н. М., Квашнин М. Я., Аханов А. Р., Квашнин Н. М. Практический опыт применения виброакустического метода при неразрушающем контроле слоистых строительных конструкций // Материалы III международной научно-практ. конференции «Актуальные проблемы механики и машиностроения». – Алматы, 2009. – Т. III. – С. 182–185. Makhmetova, N, M., Kvashnin, M. Ya., Akhanov, A.R., Kvashnin, N. M. Practical application of vibroacoustic method for nondestructive testing of layered construct ions [Prakticheski j opyt pr imeneni ja vibroakusticheskogo metoda pri nerazrushajushhem kontrole sloistyh stroitel’nyh konstrukcij]. Materials of III International scientific and practical conference «Actual problems of mechanics and machine engineering». Almaty, 2009, Vol. III, pp. 182–185.
3. Квашнин М. Я., Ибрагимов О.А, Квашнин Н. М. Некоторые результаты экспериментального определения динамических характеристик верхнего строения пути со скреплением типа «Fossloh» при проходе «Тальго» //Промышленный транспорт Казахстана. – 2010. – № 3 (27). – С. 84–93. Kvashnin, M. Ya., Ibragimov, O.A., Kvashnin, N. M. Some results of experimental determination of dynamic characteristics of the permanent way with fastening of «Fossloh» type during «Talgo» train passage. [Nekotorye rezul’taty jeksperimental’nogo opredelenija dinamicheskih harakteristik verhnego stroenija puti so skrepleniem tipa «Fossloh» pri prohode «Talgo»]. Promyshlennyj transport Kazahstana, 2010, No.3, Vol.27, pp. 84–93.
4. Сатов М. Д., Квашнин М. Я., Квашнин Н. М. Мониторинг железнодорожного пути // Промышленность Казахстана. – 2010. –№ 5. – С. 58–60. Satov, M.D., Kvashnin, M. Ya., Kvashnin, N. M. Monitoring of a railway track [Monitoring zheleznodorozhnogo puti]. Promyshlennost’ Kazahstana, 2010, Vol.5, pp. 58–60.
5. Квашнин М. Я., Квашнин Н. М. Методика определения динамических характеристик железно-дорожного пути//Известия Транссиба. – 2012. – № 2. – С. 136–141. Kvashnin, M. Ya., Kvashnin, N. M. Method of determining dynamic characteristics of a railway track [Metodika opredelenija dinamicheskih harakteristik zheleznodorozhnogo puti]. Izvestija Transsiba, 2012, No.2, pp. 136–141.
Review
For citations:
Zamukhovskiy A.V., Kvashnin N.M., Zhangabylova A.M. CONTROL OF VEHICLE’S DYNAMIC IMPACT ON A TRACK. World of Transport and Transportation. 2014;(5):72-81.