Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

Рациональный выбор параметров виброзащиты пути метрополитена

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-4-20

Abstract

For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version).ABSTRACT In the article the questions connected with the choice of rational parameters of the vibration protection structures of the metro t rack superstructure are considered. Results of an assessment of ways to increase the efficiency of vibroprotective properties of blocks LVT-M are given. Proposals are made to improve the methodology for such an assessment, which should take into greater account the deformation characteristics of the track, the structural features of the tunnel and other structures in the metro zone. Particular emphasis is placed on the importance of using materials which dynamic stiffness is slightly higher than the static in the range of the studied frequencies of 2-63 Hz. Keywords: vibration protection, track superstructure, metro, track stiffness, vibration isolation efficiency.

About the Authors

E. Yu. Titov
Объединённый учёный совет ОАО «РЖД», Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


S. S. Kharitonov
Российский университет транспорта (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Чучула В. Шум и механические вибрации в метрополитенах - основные проблемы // Труды I-й международной конференции «Интерметро». - М.: МИИТ, 2015. - С. 11-15.

2. Лапидус Б. М., Мачерет Д. А. Методология оценки и обеспечения эффективности инновационных транспортных систем // Экономика железных дорог. - 2016. - № 7. - С. 16-25.

3. Титов Е. Ю., Пестрякова Е. А. Виброзащитные конструкции верхнего строения пути для метрополитенов в Казани: Сборник трудов. - Астрахань, 2012. - Т. 2. - С. 68-73.

4. Екимов Н. Н. Проектирование, строительство и эксплуатация верхнего строения пути метрополитена // Труды I-й международной конференции «Интерметро». - М.: МИИТ, 2015. - С. 3-4.

5. Курбацкий Е. Н., Титов Е. Ю., Емельянова Г. А., Рысаков Г. А. Эффективность виброзащитной конструкции железнодорожного пути в тоннеле под пл.Гагарина // Вестник МИИТ. - 2004. - Вып.11. - С. 48-53.

6. Дорот Е. В., Романчева Т. Г., Никитин С. В. Перспективы использования подрельсового основания LVT при реконструкции и строительстве пути и стрелочных переводов в метрополитене // Труды I-й международной конференции «Интерметро». - М.: МИИТ, 2015. - С. 6-9.

7. Московский метрополитен.Уровень шума на станциях московского метро снизится на 8 децибел [Электронный ресурс]: http://www.mosmetro.ru/press/ news/2061/.Доступ 14.07.2017.

8. Титов Е. Ю., Харитонов С. С. Тенденции применения виброзащитных решений для повышения качества жизни в рамках градостроительных задач // Труды международной научно-технической конференции «Тенденции, проблемы и перспективы развития подземного строительства». - М.: МИИТ, 2016. - С. 53-57.

9. Харитонов С. С. Выбор эффективных параметров виброзащитной конструкции пути метрополитена // Безопасность движения поездов: Сборник трудов. - М.: МИИТ, 2016. - С.II-112-II-113.


Review

For citations:


Titov E.Yu., Kharitonov S.S. . World of Transport and Transportation. 2017;15(4):228-235. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2017-15-4-20

Views: 263


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)