Preview

World of Transport and Transportation

Advanced search

EDUCATIONAL POTENTIAL OF «MASTERS OF BUSINESS ADMINISTRATION»

https://doi.org/10.30932/1992-3252-2016-14-6-24

Abstract

[For the English abstract and full text of the article please see the attached PDF-File (English version follows Russian version)].ABSTRACT The article reveals more than ten years of experience of the Higher Transport Business School in training business administration masters for transport structures, analyzes the methodological foundations and practices of applying a system approach to training in business management, examines the results of implementing innovative business education technologies. Keywords: MBA, transport company, continuous education system, Higher transport business school, MBA programs.

About the Authors

Z. P. Mezhokh
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


L. Yu. Lukyanova
Московский государственный университет путей сообщения (МИИТ)
Russian Federation


References

1. Межох З. П. Система непрерывного бизнес- образования и интеллектуальный капитал // Евразия. - 2007. - № 6. - С 26-27.

2. Глазков В. Н. Совместные программы транспортных вузов как фактор интернационализации образования // Мир транспорта. - 2015. - № 6. - С. 244-249.

3. Лёвин Б. А. Университетский ресурс в инновационном цикле // Мир транспорта. - 2014. - № 6. - С. 190-200.

4. Межох З. П. Высшая транспортная бизнес- школа - 5 лет на рынке образования// Евразия. - 2010. - № 5. - С. 8-9.

5. Межох З. П. Знания - как ключевой ресурс развития и поддержания экономической безопасности // Евразия. - 2011. - № 1. - С. 28.

6. Межох З. П., Долгачева И. Н. Влияние факторов бизнес-окружения на результаты деятельности транспортных компаний // Транспортное дело России. - 2014. - № 5. - С. 104-107.


Review

For citations:


Mezhokh Z.P., Lukyanova L.Yu. EDUCATIONAL POTENTIAL OF «MASTERS OF BUSINESS ADMINISTRATION». World of Transport and Transportation. 2016;14(6):232-238. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2016-14-6-24

Views: 200


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-3252 (Print)